۱۳۸۸ دی ۹, چهارشنبه

موسوی و رهنورد و کروبی دست‌گیر نشده‌اند

از یک منبع موثق پرسیدم. خبر دست‌گیری یا حصر موسوی و رهنورد و کروبی دروغ است. منابع خبر ایرنا و فرارو هستند که برای سنجش میزان حساسیت سبزها این شایعات را منتشر می‌کنند.

۱۳۸۸ آذر ۲۷, جمعه

استراتژی شرکت در برنامه‌های محرم

1- از نمادهای سبز، خصوصاً پرچم سبز «یا حسین» استفاده کنید.

2- هسته‌های 10 نفره (5 پسر + 5 دختر) تشکیل دهید.

3- هر شب یک محله را انتخاب کنید و به شلوغ‌ترین محل عزاداری بروید.

4- شب‌های اول محرم را با مناطق مرکزی شهر (مثلاً امیرآباد در تهران) شروع کنید و شب‌های بعد به مرور سر به حاشیه‌ها بزنید.

5- با هماهنگی هم، شعار بی‌خطری مثل «الله اکبر»، «یا حسین»، و «هیهات منا الذلة» سر بدهید و جمعیت را با خود هم‌راه کنید.

6- اگر اوضاع مناسب بود، سراغ شعارهای رادیکال‌تر بروید، اما هرگز شعار توهین‌آمیز ندهید.

7- می‌توانید کار را از مسجد یا تکیه آغاز کنید، و سپس سعی کنید تظاهرات را به خیابان بکشید. اما هرگز در اماکن خصوصی تجمع نکنید تا باعث دردسر مردم نشوید.

8- جداً از هر گونه درگیری اجتناب کنید.

9- از تظاهرات پراکنده برای اطلاع‌رسانی در مورد تظاهرات متمرکز روزهای تاسوعا و عاشورا استفاده کنید.

10- قرار اصلی را برای ظهر تاسوعا و عاشورا بگذارید. در این روزها مردم در هر شهر به محور اصلی (خ ولی عصر یا خ انقلاب-آزادی در تهران) می‌آیند و تجمع میلیونی می‌کنند.

11- هرکجا که هستید، بانگ «الله اکبر» ساعت 10 را فراموش نکنید.

12- برای شام غریبان، پوسترهایی از شهدای جنبش را تهیه کنید.

۱۳۸۸ آذر ۲۶, پنجشنبه

دوره‌ی انتقالی پس سقوط کودتا

فعالان جنبش باید از الآن به فکر جای‌گزین‌ها و دوره‌ی انتقالی باشند. پیش‌نهاد من به شرح زیر است.

شورای موقت رهبری: منتظری (رئیس شورا)، صانعی، بیات زنجانی، دستغیب شیرازی، موسوی اردبیلی، کدیور (به نماینده‌گی از جنبش سبز)، هاشمی رفسنجانی، جوادی آملی، هاشمی شاهرودی، امامی کاشانی (به نماینده‌گی از محافظه‌کاران سنتی)، مولوی عبدالحمید (به نماینده‌گی از اهل تسنن).

رئیس دولت انتقالی: میرحسین موسوی.

مجلس موقت: تشکیل دوباره‌ی مجلس ششم به ریاست مهدی کروبی که آخرین مجلس برآمده از انتخابات نسبتاً آزاد بود.

رئیس قوه‌ی قضائیه: شیرین عبادی.

محورهای برنامه‌ی محرم به نقل از دکتر سازگارا

من از مجموع حرفهایی که مطرح شده این هفت محور رو فکر میکنم میتونم استخراج بکنم به عنوان محورهای مراسم محرم از مجموع صحبت هایی که دوستانمون مطرح کردن.

محور اول این است که از شب اول محرم تا عاشورا هر شب الله اکبر روی بام ها یا در خیابان ها یا اگر دنبال دسته هستیم سر ساعت ده شب خواهیم داشت و این صدای یکپارچه الله اکبر که در شب 16 اذر نشون داد که در تمام کشور جاری میشه بهترین پاسخ به کسانی که این روزها فحش میدن و تهمت میزنن و یا مثل خود اقای خامنه ای که تهدید میکنه میشه داد بنابراین الله اکبر از شب اول تا عاشورا محور اول هست.

محور دوم شعارهاییست که تا الان من دیدم، به عنوان مفهومی عرض میکنم مطرح شده مثل
"یا حسین میر حسین"، "ابالفضل علمدار کروبی رو نگه دار" و
"خامنه ای یزیده یزید کارش تمومه" به اضافه شعارهای دیگه ای که طبیعتا داره ساخته میشه و در ابتکارات بچه ها به حرکت اومده و گاهی هم مشابه سازی هایی که دارن میکنن با شخصیتهای کربلا و واقعه عاشورا که من حالا روزهای بعد راجع به این هم صحبت میکنم.

محور سوم
پرچم سبز یا حسین، پرچم امام حسین میتواند علامت خیلی خوبی یاشه که تمام جنبش سبز میتونن حرکت بدن که یا حسین روش نشون میده که ما عزاداری امام حسین رو میکنیم ولی به جنبش سبز هم پایبندیم به نشانه این که حرکت جنبش سبز حرکتیست در راستای احقاق حق. نشانه های دیگر جنبش که در تمام هشت شب اول در تکایا در دسته ها میتونه گفته بشه یا نشون داده بشه
.

محور چهارم سفر اقایان موسوی، کروبی، خاتمی و دیگران به شهرهای تبریز، مشهد، شیراز و سایر شهرهاست که از این شهرها
دعوت شروع شده که اقای موسوی به تبریز برن، اقای کروبی به مشهد بروند، اقای خاتمی به شیراز برن، دیگران رو نیز دعوت کردند که به شهرهای دیگه برن به هر حال به نظرم این حرکت مثبتی میتونه باشه در طول این دهه اول
.

محور پنجم راهپیمایی بزرگ در روزهای تاسوعا و عاشوراست در تهران که تمام دسته ها و عزاداران در تهران به یک محور بیان و شهرستانها هم هر شهری به یک محور که مسیرها به تدریج نهایی میشه و اعلام میشه در روزهای بعد.

محور ششم این است که به این روش ما به دنیا
نشون خواهیم داد که اکثریت مطلق ملت میلیونی چگونه با اقای خامنه ای و حکومتش مخالفند و دنیا هم میفهمه
.

و محور اخر هم این است که
سپاه و ارتش و نیروهای مسلح در این ده روز انتهاش باید حاصل کار ما این باشه که این عزیزان کشور به جنبش سبز بپیوندند انچنان که در ارتش شروع شده در سپاه هم شروع شده
.

منبع: http://www.sazegara.net/persian/archives/2009/12/091214_230712.html

خمینی را فراموش کنید، فردا محرم است

دوستان سبز! ماجرای آیةالله خمینی هرچه بود تمام شد. سبزها به اتفاق گفته‌اند که در راه‌پیمایی جمعه شرکت نمی‌کنند. وزارت کشور هم که گفته به اصلاح‌طلبان مجوز تظاهرات جداگانه نمی‌دهد. اگر بیش‌تر از این بر سر یک مرده و عکسش دعوا کنیم، دقیقاً به هدف کودتاگران کمک کرده‌ایم. خمینی هرکه بوده و هرچه بوده، دیگر تمام شده و رفته. مسأله‌ی امروز ما حاکم ظالمی به نام خامنه‌ای‌ست که همه باید در مبارزه علیه او متحد باشیم. از اسلام‌گرا تا بی‌خدا، از لیبرال تا سوسیالیست، از محافظه‌کار تا رادیکال، همه یک نقطه‌ی مشترک داریم و آن ساقط کردن خامنه‌ای و دولت دست‌نشانده‌اش و جای‌گزینی آن با دولت منتخب ملت است. این که بعضی از سبزها خمینی را قبول دارند و بعضی قبول ندارند اصلاً مهم نیست. قضیه هرچه بوده دیگر تمام شده. بیایید به فکر آینده باشیم. فردا روز اول محرم است.

نگاه به آینده: فردا محرم است

دوستان سبز! ماجرای آیةالله خمینی هرچه بود تمام شد. سبزها به اتفاق گفته‌اند که در راه‌پیمایی جمعه شرکت نمی‌کنند. وزارت کشور هم که گفته به اصلاح‌طلبان مجوز تظاهرات جداگانه نمی‌دهد. اگر بیش‌تر از این بر سر یک مرده و عکسش دعوا کنیم، دقیقاً به هدف کودتاگران کمک کرده‌ایم. خمینی هرکه بوده و هرچه بوده، دیگر تمام شده و رفته. مسأله‌ی امروز ما حاکم ظالمی به نام خامنه‌ای‌ست که همه باید در مبارزه علیه او متحد باشیم. از اسلام‌گرا تا بی‌خدا، از لیبرال تا سوسیالیست، از محافظه‌کار تا رادیکال، همه یک نقطه‌ی مشترک داریم و آن ساقط کردن خامنه‌ای و دولت دست‌نشانده‌اش و جای‌گزینی آن با دولت منتخب ملت است. این که بعضی از سبزها خمینی را قبول دارند و بعضی قبول ندارند اصلاً مهم نیست. قضیه هرچه بوده دیگر تمام شده. بیایید به فکر آینده باشیم. فردا روز اول محرم است.

اطلاع‌رسانی کنید که سبزها در تظاهرات جمعه شرکت نمی‌کنند

در مورد راه‌پیمایی روز جمعه کمی سردرگمی ایجاد شده. باید با ای‌میل و اس‌ام‌اس و فیس‌بوک به همه خبر بدهیم که هماهنگ‌کننده‌گان جنبش (صفحه‌ی فیس‌بوک حامیان میرحسین موسوی، دکتر محسن سازگارا، ابراهیم نبوی، سایت موج سبز آزادی، مجمع روحانیون مبارز، سایت روز آن‌لاین) اعلام عدم شرکت کرده‌اند.

۱۳۸۸ آذر ۲۵, چهارشنبه

منتظر اعلام موضع موسوی و کروبی بمانیم

به‌تر است برای شرکت یا عدم شرکت در تظاهرات بعد از نماز جمعه‌ی اول محرم منتظر اعلام موضع ره‌بران جنبش سبز (موسوی و کروبی) بمانیم و عجولانه تصمیم نگیریم.

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

هشدار! با راه‌پیمایی روز جمعه اول محرم چه کنیم؟

گروه انقلاب سبز! سردبیر عزیز سایت موج سبز آزادی! مدیر محترم فیس‌بوک موسوی! عمو محسن سازگارای گرامی!

کودتاچیان اعلام کرده‌اند که جمعه (اول محرم) می‌خواهند یک راه‌پیمایی در محکومیت اهانت به آیة‌الله خمینی راه بیاندازند. باید بسیار هوش‌یارانه و سریع به‌ترین تصمیم را اتخاذ کنیم. آیا جنبش سبز باید در این راه‌پیمایی شرکت کند یا نه؟ زمان برای اطلاع‌رسانی بسیار محدود است و شبکه‌های ماه‌واره‌ای هم تقریباً قطع شده‌اند. شخصاً نظرم این است که بدون درنگ اعلام کنیم که در این راه‌پیمایی شرکت می‌کنیم و تبلیغات گسترده را آغاز کنیم. زمان بسیار اندک است. نباید به کودتاگران مجال قدرت‌نمایی دهیم.

۱۳۸۸ آذر ۲۱, شنبه

آخرین شعارهای پیش‌نهادی برای محرم + اعلامیه

  • خامنه‌ای یزیده، به آخرش رسیده (مشروعیت‌زدایی از خامنه‌ای، گسترش امیدواری و شجاعت، پیوند با محرم)
  • محرم ماه خونه، ستم‌گر سرنگونه (پیوند با محرم، گسترش امیدواری و شجاعت)
  • ارتش پناه ملت، ملت کنار ارتش (حمایت از ارتش در برابر سپاه)
  • هیهات منا الذلة (پیوند با محرم، فرهنگ ظلم‌ستیزی)
  • تقلب دوباره کرد، عکس امامو پاره کرد (مقابله با پروژه‌ی حکومت علیه جنبش سبز)
  • آزادی، عدالت، دولت به رأی ملت (طرح آرمان‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه و دموکراتیک)
  • ندای ما نمرده، ولایت تو مرده (بزرگ‌داشت شهدا، مشروعیت‌زدایی از خامنه‌ای)
  • صدا و سیمای ما، کذب و فریب و ریا (مشروعیت‌زدایی از صدا و سیما)
  • آزادی تجمع، حق مسلم ماست (طرح حقوق مدنی)
  • سپاهی باغیرت، برگرد به جمع ملت (دعوت از سپاه برای پیوستن به مردم)
  • یا حسین، میرحسین (حمایت از موسوی، پیوند با محرم)
  • کروبی بت‌شکن، بت بزرگو بشکن (حمایت از کروبی، شکستن ابهت خامنه‌ای)
  • ایران سبز و آباد، بمب اتم نمی‌خواد (نفی سیاست خارجی حکومت، طرح آرمان سعادت‌طلبی)
  • دیکتاتور، دیکتاتور، این آخرین پیامه، ملت سبز ایران، آماده‌ی قیامه (هشدار به سپاه و بسیج)
  • بسیجی واقعی، همت بود و باکری (مشروعیت‌زدایی از بسیج)
  • مجتهد واقعی، منتظری، صانعی (مشروعیت‌زدایی مذهبی از حکومت، حمایت از منتظری و صانعی)
  • شکنجه، تجاوز، دیگر اثر ندارد (گسترش امیدواری و شجاعت، نفی خشونت)
  • زندانی سیاسی، آزاد باید گردد (بزرگ‌داشت اسرا)

۱۳۸۸ آذر ۱۹, پنجشنبه

اتمام حجت دانش‌جویان با حاکمیت

مراسم روز سبز شانزده آذر در اکثر قریب به اتفاق دانش‌گاه‌های آزاد و دولتی سراسر کشور با حضور بی‌سابقه‌ی دانش‌جویان برگزار شد. اما در این روز و قبل و بعد از آن، تعداد قابل توجهی از فعالان جنبش دانش‌جویی بازداشت شدند، که گل سرسبدشان مجید توکلی، دانش‌جوی آزاده‌ی پلی‌تکنیک تهران است. تعداد دست‌گیری‌ها به حدی‌ست که از چندین دانش‌گاه هرکدام بیش از پنج نفر در زندان به سر می‌برند. هم‌چنین بعضی دانش‌گاه‌ها مثل تهران، بوعلی همدان، و شهید بهشتی مورد حمله‌ی وحشیانه‌ی بسیجی‌های لباس‌شخصی قرار گرفتند. چنین وضعی قطعاً قابل تحمل نیست. ناگفته نماند که زخم ناشی از هجوم ددمنشانه به دانش‌گاه‌ها و خواب‌گاه‌های متعدد در خردادماه نیز هنوز التیام نیافته. چه باید کرد؟

پاسخ ما به هتک حرمت دانش‌گاه باید عاقلانه اما قاطع باشد. دانش‌گاه باید یک بار برای همیشه در برابر کودتا قد علم کند. اما شرایط روز را هم باید نظر گرفت تا دانش‌گاه از پشتی‌بانی عموم مردم بهره‌مند شود. کم‌تر از ده روز به شروع اعتراضات سراسری در دهه‌ی محرم که به تاسوعا و عاشورا ختم می‌شود باقی مانده. وقت اندک است و باید آماده شویم.

در چند دانش‌گاه از جمله تهران، شریف، اصفهان، و شهید بهشتی اعتراضات دامنه‌دار شده و پس از شانزده آذر ادامه پیدا کرده. خواسته‌ی حداقلی دانش‌جویان آزادی هم‌کلاسی‌های‌شان است. این کف مطالبات ماست که باید سفت و سخت بر سرش بایستیم.

پیش‌نهاد من این است که از روز شنبه 21 آذر به مدت یک هفته هر روز در هر دانش‌گاه تجمع اعتراضی برپا شود. دانش‌جویان یک هفته به مسئولان وقت می‌دهند و اعلام می‌کنند که در صورت آزاد نشدن هم‌دانش‌گاهی‌های‌شان، از هفته‌ی بعد (28 آذر) بدون هم‌کلاسی‌های دربندشان در کلاس‌های درس حاضر نخواهند شد. حاکمیت یک هفته وقت دارد تا سر عقل بیاید. وگرنه هم‌زمان با آغاز اعتراضات سراسری در محرم، دانش‌گاه‌های ایران را هم اعتصاب فرا خواهد گرفت.

۱۳۸۸ آذر ۱۸, چهارشنبه

آخرین شعارهای پیش‌نهادی برای محرم

  • خامنه‌ای یزیده، به آخرش رسیده (مشروعیت‌زدایی از خامنه‌ای، گسترش امیدواری و شجاعت، پیوند با محرم)
  • آزادی، عدالت، دولت به رأی ملت )طرح آرمان‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه و دموکراتیک(
  • ندای ما نمرده، ولایت تو مرده (بزرگ‌داشت شهدا، مشروعیت‌زدایی از خامنه‌ای)
  • سپاه قتل و غارت، محافظ ولایت (مشروعیت‌زدایی از سپاه و خامنه‌ای)
  • صدا و سیمای ما، کذب و فریب و ریا (مشروعیت‌زدایی از صدا و سیما)
  • آزادی تجمع، حق مسلم ماست (طرح حقوق مدنی)
  • یا حسین، میرحسین (حمایت از موسوی، پیوند با محرم(
  • کروبی بت‌شکن، بت بزرگو بشکن (حمایت از کروبی، شکستن ابهت خامنه‌ای(
  • ایران سبز و آباد، بمب اتم نمی‌خواد (نفی سیاست خارجی حکومت، طرح آرمان سعادت‌طلبی(
  • سپاهی، بسیجی، این آخرین پیامه، ملت سبز ایران، آماده‌ی قیامه (هشدار به سپاه و بسیج(
  • بسیجی واقعی، همت بود و باکری (مشروعیت‌زدایی از بسیج(
  • مجتهد واقعی، منتظری، صانعی (مشروعیت‌زدایی مذهبی از حکومت، حمایت از منتظری و صانعی(
  • شکنجه، تجاوز، دیگر اثر ندارد (گسترش امیدواری و شجاعت، نفی خشونت(
  • زندانی سیاسی، آزاد باید گردد (بزرگ‌داشت اسرا)

۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

شعارهای پیشنهادی برای محرم + پوستر

  • خامنه‌ای یزیده، رأی ما رو دزدیده (مشروعیت‌زدایی از خامنه‌ای، پیوند با محرم)
  • آزادی، عدالت، دولت به رأی ملت (طرح آرمان‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه و دموکراتیک)
  • خامنه‌ای قاتله، ولایتش باطله (مشروعیت‌زدایی از خامنه‌ای)
  • یا حسین، میرحسین (حمایت از موسوی، پیوند با محرم)
  • کروبی بت‌شکن، بت بزرگو بشکن (حمایت از کروبی، شکستن ابهت خامنه‌ای)
  • ایران سبز و آباد، بمب اتم نمی‌خواد (نفی سیاست خارجی حکومت، طرح آرمان سعادت‌طلبی)
  • سپاهی، بسیجی، این آخرین پیامه، ملت سبز ایران، آماده‌ی قیامه (هشدار به سپاه و بسیج)
  • بسیجی واقعی، همت بود و باکری (مشروعیت‌زدایی از بسیج)
  • مجتهد واقعی، منتظری، صانعی (مشروعیت‌زدایی مذهبی از حکومت، حمایت از منتظری و صانعی)
  • شکنجه، تجاوز، دیگر اثر ندارد (گسترش امیدواری و شجاعت، نفی خشونت)

شعارهایی مثل «جمهوری ایرانی» و «نه شرقی، نه غربی» پیش‌تر باعث اختلاف شده بود. شخصاً مخالفت هیچ‌کدام نیستم. اما ترجیح می‌دهم که از اختلاف پرهیز کنیم.

۱۳۸۸ آذر ۱۳, جمعه

نکاتی برای برنامه‌ی شانزده آذر

نکاتی برگرفته از «موج سبز آزادی»، «گروه انقلاب سبز»، و «محسن سازگارا» برای برنامه‌ی شانزده آذر:

1- در دانشگاه های سراسر کشور، آزاد و دولتی، همزمان ساعت 3 بعد از ظهر مراسم 16 آذر خواهد بود.

2- میتوان خیابانهای نزدیک دانشگاه ها را به عنوان میعادگاهی برای شروع تظاهرات پراکنده در نظر گرفت. با دور شدن از محل دانشگاه، میتوان به تظاهرات و سر دادن شعارهای دلخواه پرداخت. مردم اصرار نداشته باشن که مثلاً حتما همه برن به دانشگاه تهران، پراکنده شدن و کار گسترده در سطح کشور ولی هماهنگ تمرین درستی است که ما در 16 اذر امسال میتونیم بکنیم به عنوان مقدمه ای برای اکسیونهای ماه محرم. مردم می توانند در هر گوشه از شهر یکی از کنش های جنبش مانند تظاهرات پراکنده، شعار نویسی، برچسب چسباندن، شعارنویسی روی خودروهای دولتی یا اتوبوس ها و دیگر کنش ها را انجام دهند.

3- به هیچ وجه در بزرگراه ها و مکانهای نزدیک به بزرگراه تجمع نکنید. تجمع در خیابانهای شلوغ و مراکز جمعیتی و اقتصادی، بهترین راه برای افزایش شمار جمعیت و مختل کردن فرایند سرکوب است.

4- در صورتی که به خیابان یک طرفه رسیدید، فقط در جهت مخالف حرکت ماشینها وارد خیابان شوید، تا تحرک نیروهای سرکوب، تحت نظر باشد. اگر خیابان یک طرفه به صورت غیر معمول خالی از ماشین بود، به این معناست که انتهای آن توسط ماموران بسته شده است.

5- همراه داشتن ماسک برای مقابله با گاز اشک آور و شناسایی شدن مفید و بلکه ضروری است.

6- تردد با ماشینهای شخصی، در مسیرهای رفت و آمد نیروهای سرکوب، یکی از شیوه های مفید و موثر برای همراهی با تظاهر کنندگان و مقابله با کودتاچیان است. مردم با خودروهای خود به سمت دانشگاه حرکت کرده و با حضور در اطراف دانشگاه، ایجاد ترافیک و زدن بوق، فرزندان دانشجوی خود را کمک کنند.

7- فراخوان گسترده‌ مردمی برای سردادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر خم و 16 آذر (یعنی 14 و 15 آذر) در ساعت 10 شب در میان اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شده است. بانگ الله اکبر در شب قبل از تظاهرات بزرگ، رسانه ای است که به شهروندان فاقد اینترنت و ماهواره خبر میدهد که فردا تجمع یا تظاهراتی برپاست.

8- این که تجمع در چه مکان یا زمانی برگزار شود، در درجه اول اهمیت نیست؛ مهم تهیه فیلم و به خصوص عکس و انتشار آن در سطح بین المللی است.

9- همانگونه که پرهیز از خشونت یک اصل است اما کتک نخوردن نیز مهم است بنابراین فعالان هر دانشگاه پیشتر می بایست راههای اینکه چگونه از دانشگاه و دانشجویان دفاع کرده و شیوه های سد کردن راه مزدوران و همچنین راههای فرار از دانشگاه را بررسی کنند و از این طریق از دستگیری و خشونت جلوگیری کنند.

10- از چهره های شناخته شده ی جنبش برای سخنرانی در دانشگاه‌ها در روز 16 آذر دعوت به عمل آمده.

11- دانش آموزان هم می توانند در این روز به دانشجویان بپیوندند. یا هنگام بیرون آمدن از مدرسه یا داخل مدرسه یا مسیری که به نزدیک ترین دانشگاه می رسد اگر امکانش را دارند می توانند شعارهای جنبش را سربدهند.

12- باید این نکته را بدانیم که آکسیون نهایی از نافرمانی بخشی یا اکثریت نیروهای مسلح و پیوستن آن ها به مردم می گذرد.

۱۳۸۸ آذر ۱۲, پنجشنبه

تفصیل برنامه‌ها برای شانزده آذر

جنبش سبز، این بار در معرض آزمون بزرگ دیگری قرار دارد. پس از سرکوب تظاهرات 13 آبان، کودتاچیان ناامیدانه در انتظار کاهش جمعیت معترضان در مراسم 16 آذر هستند. طبق اطلاعات اخبار واصله آقایان موسوی، کروبی و خاتمی، خود را برای حضور در میان دانشجویان آماده کرده اند، همچنین با همفکری جمع کثیری از فعالین جنبش سبز مجموعه ای از مهمترین نکات جهت برگزاری هر چه بهتر مراسم 16 آذربه شرح ذیل ارائه میگردد:

کودتاچیان، به امید این که مراسم به صورت محدود و دانشجویی برگزار شود، تمام تلاش خود را بر سرکوب تظاهرات خیابانی و جلوگیری از پیوستن مردم به دانشجویان متمرکز کرده اند و به همین دلیل در اطراف دانشگاه های مهم تهران موضع گیری خواهند کرد. برای خنثی کردن این تدبیر، برگزاری تظاهرات پراکنده در نقاط مختلف، یک راهکار مناسب است. میتوان خیابانهای نزدیک دانشگاه ها را به عنوان میعادگاهی برای شروع تظاهرات پراکنده در نظر گرفت. با دور شدن از محل دانشگاه، میتوان همچون مراسم چهلم شادروان ندا آقا سلطان، در خیابانهای دیگر، به تظاهرات و سر دادن شعارهای دلخواه پرداخت. هرچند بنای جنبش سبز بر خشونت کلامی و انتقام گیری از طریق شعار نیست؛ مزدوران از مشاهده عصبانیت ما لذت میبرند.

1- طبق اطلاعات رسیده، کودتاچیان در روز 16 آذر، با روشی متفاوت از روز قدس و 13 آبان عمل خواهند کرد. بر این اساس، به جای تیراندازی، ضرب و شتم یا بازداشت، سپاه قصد دارد شهروندان را از محل تظاهرات دور کند. برای مقابله با این امر، اولا: توصیه اکید به شهروندان این است که به محض مشاهده ستونهایی از اتوبوسهای پارک شده، از ورود به خیابان خودداری کرده و از محل دور شوند و در جایی دیگر به تظاهرات پراکنده اقدام نمایند. ثانیا: به هیچ وجه در بزرگراه ها و مکانهای نزدیک به بزرگراه تجمع نکنند. تجمع در خیابانهای شلوغ و مراکز جمعیتی و اقتصادی، بهترین راه برای افزایش شمار جمعیت و مختل کردن فرایند سرکوب است. ثالثا: در صورتی که به خیابان یک طرفه رسیدید، فقط در جهت مخالف حرکت ماشینها وارد خیابان شوید، تا تحرک نیروهای سرکوب، تحت نظر باشد. اگر خیابان یک طرفه به صورت غیر معمول خالی از ماشین بود، به این معناست که انتهای آن توسط ماموران بسته شده است.

2- طبق اطلاعات رسیده، کودتاچیان قصد دارند با اغراق و بزرگنمایی در خصوص دوربینهای کنترل ترافیک، به ارعاب شهروندان بپردازند. اما این کودتاچیان هستند که دیگر جرئت آدمکشی مثل روز 30 خرداد را ندارند! شکی نیست که ثبت دقیق مشخصات یک جمعیت میلیونی، اگر ممکن باشد، هیچ فایده ای برای کودتاچیان ندارد، چرا که دستگیری و تعقیب یک جمعیت «بیشمار» امکانپذیر نیست؛ آنها نمیتوانند تمام ایران را دستگیر کنند. با این حال، همراه داشتن ماسک برای مقابله با گاز اشک آور، مفید و بلکه ضروری است.

3- تردد با ماشینهای شخصی، در مسیرهای رفت و آمد نیروهای سرکوب، یکی از شیوه های مفید و موثر برای همراهی با تظاهر کنندگان و مقابله با کودتاچیان است. شهروندانی که به هر دلیل قادر به شرکت در تظاهرات خیابانی نیستند، میتوانند از این طریق همشهریان خود را یاری کنند.

4- بانگ الله اکبر، نه فقط به عنوان نماد ضد مذهب بودن حکومت، بلکه رسانه و نماد همبستگی و اتحاد تمام ایرانیان، از هر قوم و مذهب است. همه شهروندان میتوانند در هر مناسبتی از این نماد همبستگی استفاده کنند، اما آنچه برای پیشبرد جنبش اهمیت دارد، ویژگی شکلی و رسانه ای این عمل است. بانگ الله اکبر در شب قبل از تظاهرات بزرگ، رسانه ای است که به شهروندان فاقد اینترنت و ماهواره خبر میدهد که فردا تجمع یا تظاهراتی برپاست. به همین جهت از تمام فعالان و هواداران جنبش سبز، موکدا تقاضا میشود که بانگ الله اکبر یکشنبه 15 آذر را فراموش نکنند. حتی اگر به هر دلیل قادر به شرکت در تظاهرات نیستید، با فریاد الله اکبر خود، قلب سیاه کودتاچیان را به لرزه در آورید و به همراهان خود روحیه دهید.

5- مانند تمام فعالیتهای قبلی، رسانه شمائید. در روز 16 آذر کافیست خود را در خانه حبس نکنیم. این که تجمع در چه مکان یا زمانی برگزار شود، در درجه اول اهمیت نیست؛ مهم تهیه فیلم و به خصوص عکس و انتشار آن در سطح بین المللی است. جهان نظاره گر ماست.

جمعی از فعالین جنبش سبز

منبع: http://www.facebook.com/note.php?note_id=190639204089&id=95040933929

در آستانه عید غدیر خم و در حالی که مردم سبزاندیش ایران برای پاسداشت ده‌ها سال تلاش دانشجوی آزادی‌خواه ایرانی آماده می‌شوند، فراخوان گسترده‌ مردمی برای سردادن بانگ الله‌اکبر در شب‌های عید غدیر خم و 16 آذر (یعنی 14 و 15 آذر) در ساعت 10 شبدر میان اقشار مختلف سراسر کشور منتشر شده است.

منبع: http://www.mowjcamp.org/article/id/70598

جنبش باید بتواند در اقصی نقاط کشور رشد بکند، بالندگی داشته باشد و به دورافتاده ترین نقاط کشور برود. 16 آذر که در دانشگاه های سراسر کشور، آزاد و دولتی، همزمان ساعت 3 بعد از ظهر مراسم 16 آذر خواهد بود، فرصت مناسبی ست که جنبش دانشجویی ایران اهداف جنبش سبز را در سراسر کشور منتشر کند و به رشد جغرافیایی جنبش کمک می کند.

منبع: http://www.sazegara.net/persian/archives/2009/11/091125_221956.html

باید مطمئن باشیم که کودتاچیان به دلیل اینکه امکان ندارن به همه دانشگاه ها حمله بکنن ممکن است چند دانشگاه بزرگ رو انتخاب بکنن و اونجاها بخوان قدرت نمایی بکنن. به همین دلیل من خواهشم از مردم، بحثی که دیروز میکردیم که به دعوت دانشجوها قراره برن به دانشگاه ها، این است که اصرار نداشته باشن که مثلا حتما همه برن به دانشگاه تهران یا الزاما همه در شیراز برن به خوابگاه باغ ارم یا یک نقطه خاص دانشگاه شیراز، پراکنده شدن و کار گسترده در سطح کشور ولی هماهنگ تمرین درستی است که ما در 16 اذر امسال میتونیم بکنیم به عنوان مقدمه ای برای اکسیونهای ماه محرم.

منبع: http://www.sazegara.net/persian/archives/2009/11/091130_235427.html

اما نکته ی اول در مورد اطلاعیه ی دانشجویان این است که این که مراسم در داخل دانشگاه ها در بعدازظهر روز 16 آذر به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. علت این که مراسم بعدازظهر و به طور همزمان صورت می گیرد این است که امکان سرکوب را از کودتاچیان بگیرد. به طورمثال اگر یک دانشگاه مراسم را روز قبل و دانشگاه دیگری مراسم را صبح روز 16 آذر و دانشگاه های دیگر هم در زمان مختلف این مراسم را برگزار کنند به کودتاچیان این فرصت داده می شود که نیروی اندک خود را به سرعت جابجا کرده و دانشگاه ها را جداگانه سرکوب کنند. اما اگر تمامی دانشگاه های آزاد و دولتی این مراسم را به طور همزمان در بعدازظهر 16 آذر برگزار کنند دیگر فرصت جابجایی نیروی اندک کودتاچیان فراهم نخواهد آمد. این موضوع یک بار دیگر نقطه ی قوت جنبش که گستره و پرشمار بودن نیروهایش بوده و همچنین نقطه ی ضعف کودتاچیان که کمبود نیرو است را آشکار خواهد ساخت. تا کنون هم شاهد بوده ایم کودتاچیان که از کمبود نیرو رنج می برند دست به ایجاد رعب و وحشت زده اند تا از این رو بر کمبود خود سرپوش بگذارند.

نکته ی بعد در این اطلاعیه این است که از مردم دعوت به عمل آمده در هر شهری که هستند که به سمت دانشگاه محل سکونت خود رفته و به دانشجویان بپیوندند. از آنجایی که احتمال آن می رود که نیروهای کودتاچی در برخی شهرها مانع از ورود مردم به داخل دانشگاه شوند از مردم خواسته شده است حتی اگر هم شده با خودروهای خود به سمت دانشگاه حرکت کرده و با حضور در اطراف دانشگاه، ایجاد ترافیک و زدن بوق، فرزندان دانشجوی خود را کمک کنند. به نظر من اگر کسانی این امکان را ندارند که به اطراف دانشگاه بروند از آنجایی که در روز 16 آذر مراسم به طور سراسری در دانشگاه های کشور برگزار شده و سطح شهرها از وجود نیروهای سرکوبگر خالی خواهد شد، می توانند در هر گوشه از شهر یکی از کنش های جنبش مانند تظاهرات پراکنده، شعار نویسی، برچسب چسباندن، شعارنویسی روی خودروهای دولتی یا اتوبوس ها و دیگر کنش ها را انجام دهند. در ضمن انجام این کار پراکنده در واقع تمرینی خواهد بود برای دهه ی محرم و تاسوعا و عاشورا که در واقع قرار است جنبش در تمام سطح کشور همزمان و هماهنگ دست به برگزاری آکسیون بزند.

نکته ی سوم اشاره به این موضوع است که احتمالا می رود که مزدوران به برخی دانشگاه ها حمله کنند. در اینجا باید گفت که همانگونه که پرهیز از خشونت یک اصل است اما کتک نخوردن نیز مهم است بنابراین فعالان هر دانشگاه پیشتر می بایست راههای اینکه چگونه از دانشگاه و دانشجویان دفاع کرده و شیوه های سد کردن راه مزدوران و همچنین راههای فرار از دانشگاه را بررسی کنند و از این طریق از دستگیری و خشونت جلوگیری کنند.

نکته ی چهارم این اطلاعیه، دعوت از مدارس و نیروهای نظامی است. در این اطلاعیه از دانش آموزان خواسته شده است که در روز 16 آذر با دانشجویان همراهی کنند. در ضمن دانشجویان برای نخستین بار از ارتش و سپاه خواسته اند که به ملت بپیوندند.

نکته ی پنجم اطلاعیه نیز بر این محور است که از چهره های شناخته شده ی جنبش برای سخنرانی در دانشگاه در روز 16 آذر دعوت به عمل آمده که فهرست نام های این چهره ها در روزهای آینده مشخص خواهد شد و بعد از مشخص شدن سخنرانان از سوی دانشجویان، من هم به نوبه ی خود اطلاع رسانی خواهم کرد.

به نظر من هماهنگ بودن کنش 16 آذر در سراسر کشور تمرینی است برای حرکت های هماهنگ و سراسری دیگر که مربوط است به ماه محرم.

منبع: http://www.sazegara.net/persian/archives/2009/11/091127_235553.html

دعوت از دانش آموزان: دانش آموزان هم می توانند در این روز به دانشجویان بپیوندند. یا هنگام بیرون آمدن از مدرسه یا داخل مدرسه یا مسیری که به نزدیک ترین دانشگاه می رسد اگر امکانش را دارند می توانند شعارهای جنبش را سربدهند.

دعوت از نیروهای مسلح: باید این نکته را بدانیم که آکسیون نهایی از نافرمانی بخشی یا اکثریت نیروهای مسلح و پیوستن آن ها به مردم می گذرد.

منبع: http://www.sazegara.net/persian/archives/2009/11/091128_234028.html