۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

پیش‌نهاد: اعلام کنیم که در صورت پذیرش مطالبات حداقلی، علیه رهبر شعار نمی‌دهیم

هم‌راهان سبز! نشانه‌هایی (هرچند ضعیف) دیده می‌شود از نزدیک شدن رهبر به جناح میانه (هاشمی، رضایی، خاتمی). جناح کودتا (نقدی و باند مجتبی در سپاه و دولت) هم بی‌کار ننشسته و برای پیش‌گیری از غلتیدن رهبر به سمت جناح میانه و نوشیدن جام زهر توسط معظم له، دست به سرکوب وحشیانه‌ی تظاهرات عاشورا و ترور سیدعلی موسوی و مسعود علی‌محمدی زده تا فضا را امنیتی کرده و به نفع خود تغییر دهد. جنبش سبز (به رهبری موسوی و کروبی) متقابلاً با هوش‌یاری و ضمن محفوظ دانستن حق دفاع مشروع، در دام خشونت فزاینده نیفتاده و آرامش خود را حفظ کرده و پیش‌نهادهایی برای خروج از بحران ارائه داده. یک بار دیگر مجموعه‌ی خواسته‌های حداقلی جنبش سبز را مرور می‌کنیم:

1- پایان «حمایت‌های غیرمعمول» از دولت و برخورد قانونی مجلس و قوه‌ی قضائیه با آن. (بند 1 بیانیه‌ی 17 موسوی)

2- «تشکیل گروه حقیقت‌یاب و حکمیت مورد قبول همه‌ی ذی‌نفعان» برای ریشه‌یابی، شناسایی، و برکناری متخلفان انتخابات و خشونت‌های پس از آن از جمله مقامات نظامی، انتظامی، اطلاعاتی، و قضایی و عفو آنان در صورت عذرخواهی رسمی. (بندهای 1 و 3 بیانیه‌ی 11 موسوی، بندهای 1 و 4 بیانیه‌ی کروبی، پیش‌نهادهای هاشمی و رضایی)

3- تشکیل کمیسیون مستقل انتخابات از افرادی که هیچ‌گونه حمایت علنی از نامزدهای انتخابات نکرده باشند، به طوری که متضمن برگزاری انتخابات آزاد و سالم با نظارت شفاف نماینده‌گان طرفین بر کل فرآیند رأی‌گیری و رأی‌شماری باشد و «دخالت‌های سلیقه‌ای و جناحی دست‌اندرکاران نظام را در همه‌ی سطوح منتفی سازد». (بند 2 بیانیه‌ی 11 موسوی، بند 2 بیانیه‌ی 17 موسوی، بند 1 بیانیه‌ی روشن‌فکران، پیش‌نهاد رضایی)

4- تبرئه و آزادی تمام زندانیان سیاسی و عقیدتی و لغو کلیه‌ی احکام انضباطی و محرومیت‌های فعالان دانش‌جویی و جبران خسارات تمامی آسیب‌دیده‌گان خشونت‌ها. (بند 4 بیانیه‌ی 11 موسوی، بند 3 بیانیه‌ی 17 موسوی، بند 1 و 2 بیانیه‌ی کروبی، بند 2 بیانیه‌ی روشن‌فکران، پیش‌نهاد هاشمی)

5- رفع توقیف و آزادی مطبوعات و رفع فیلترینگ سیاسی از اینترنت و توقف ارسال پارازیت. (بند 6 بیانیه‌ی 11 موسوی، بند 4 بیانیه‌ی 17 موسوی، بند 2 بیانیه‌ی کروبی، بند 3 بیانیه‌ی روشن‌فکران، پیش‌نهاد هاشمی)

6- تضمین حق مردم برای برگزاری تجمعات. (بند 8 بیانیه‌ی 11 موسوی، بند 5 بیانیه‌ی 17 موسوی، بند 4 بیانیه‌ی کروبی، بند 4 بیانیه‌ی روشن‌فکران)

7- پرهیز طرفین از رفتارهای خشونت‌آمیز، سرکوب‌گرانه، و غیرقانونی، خصوصاً در تظاهرات 22 بهمن. (تأکید همیشه‌گی موسوی، بند 3 بیانیه‌ی کروبی، پیش‌نهاد هاشمی)

8- برگزاری مناظرات آزاد و مستمر میان نماینده‌گان واقعی جنبش سبز و نماینده‌گان حاکمیت در صدا و سیما توسط مجریان بی‌طرف. (بند 6 بیانیه‌ی 11 موسوی، بند 4 بیانیه‌ی 17، بند 5 بیانیه‌ی کروبی، بند 3 بیانیه‌ی روشن‌فکران، پیش‌نهاد هاشمی)

حال نظر من این است که در صورت دیدن حسن نیت از سوی حاکمیت، ما هم اندکی حسن نیت نشان دهیم، ضمن این که از حقوق اساسی‌مان عقب‌نشینی نمی‌کنیم. مشخصاً اگر خواسته‌های فوق به میزان مطلوبی تا روز 22 بهمن برآورده شد، ما هم اعلام کنیم که از شعار علیه شخص رهبر خودداری می‌کنیم و انتقادات خود را متوجه دولت و سپاه که عاملان مستقیم کودتا هستند می‌کنیم. بدیهی‌ست که این توافق موقتی‌ست و کنش‌های آینده‌ی جنبش سبز در گرو عمل‌کرد حاکمیت است. اما بی‌اعتنایی و تن ندادن کانون و رأس نظام به مطالبات قانونی مردم، «ایران را در بحران عمیق‌تری فرو خواهد برد و تبعات سهم‌گینی از پی خواهد آورد که مسئولیتش با صاحب ولایت مطلقه است».

مشخصاً پیش‌نهاد می‌کنم که در صورت عقب‌نشینی مقام معظم شعار محوری‌مان «دولت کودتا، استعفا، استعفا» باشد، و در غیر این صورت، با شعار «خامنه‌ای حیا کن، سلطنتو رها کن» با شخص ولی فقیه مواجه شویم.

۱۰ نظر:

  1. پیشنهاد امکان پذیر نیست. چطور میشه با کسی که ادعای ولایت بر مردم داره و خودشو امام عصر میدونه و برای بقای حکومت کثیفش خون ها ریخته مصالحه کرد.
    اگر فقط ادعای سیاست یا سلطنت داشت شاید عاقلانه بود که به خاطر منافع ملی مصالحه کرد.
    نکنه که ملت هم قراره به کمک شما به خودشون دروغ بگن و هممه چیز رو فراموش کنن تا سایه ی ولی عصر همچنان بر سرمون باشه

    پاسخحذف
  2. پیشنهاد امکان پذیر نیست. چطور میشه با کسی که ادعای ولایت بر مردم داره و خودشو امام عصر میدونه و برای بقای حکومت کثیفش خون ها ریخته مصالحه کرد.
    اگر فقط ادعای سیاست یا سلطنت داشت شاید عاقلانه بود که به خاطر منافع ملی مصالحه کرد.
    نکنه که ملت هم قراره به کمک شما به خودشون دروغ بگن و هممه چیز رو فراموش کنن تا سایه ی ولی عصر همچنان بر سرمون باشه

    پاسخحذف
  3. من اعتقاد دارم که اصلاح رویه حاکمان به صورت ضربتی امکان پذیر نیست و باید پله به پله سطح مطالبات رو بالا برد. اجرای پیشنهادهای فوق عملی تر به نظر می رسه. یعنی امتیاز دادن و امتیاز گرفتن در شرایط فعلی معقول تره. در ضمن دوستان سبز توجه کنن که کسی قرار نیست جنایتهای چند ماهه اخیر رو فراموش کنه، که اصولا فراموش ناشدنیه ولی در حال حاضر به عنوان اولین قدم و نه آخرین قدم، با این پیشنهاد موافقم.

    پاسخحذف
  4. پیشنهاد برگزاری راهپیمایی سکوت

    راهپیمایی 22 بهمن سکوت باشه. مشخصا خیلی سخته که بتونیم بعد از 7-8 ماه دوباره با سکوت راهپیمایی کنیم ولی من میگم:
    ما قراره فقط با حضورمون به حاکمیت اینها نه بگیم و تعداد زیادمون رو به رخشون بکشیم درسته؟ قرار نیس با پلیس و بسیج درگیر شیم زخمی و کشته بدیم و… و نیز قرار نیس که چه میدونم تلویزیون رو بگیریم یا پایگاهی رو تسخیر کنیم. درسته؟ (اصلا با اینهایی که میگم قراره چی کار کنیم و نکنیم موافقین؟! من درست فهمیدم چی کار قراره بکنیم یا نکنیم؟!!!) ضمنا تا حالا هم که هر چی می خواستیم از انواع مختلف شعار دادیم! خوب پس می تونیم از این راهپیمایی استفاده ی بهینه رو ببریم. اگه اعلام کنیم راهپیمایی قراره سکوت باشه به نظرم تعداد بیشتری هم میان چون احساس امنیت بیشتری شاید کنن.
    فایده ی دیگه اش اینه که اگه اعلام کنیم قراره با سکوت راهپیمایی کنیم اولا احتمال اینکه به یه راهپیمایی سکوت حمله ور شن کمتره ثانیا در دهن آقایون مقداری بسته میشه یعنی اگه برخوردی کنن با ما نمی تونن برای طرفداراشون دلیل قانع کننده بیارن. چون قرار نیس شعاری داده شه که بخواد ساختاری رو بشکنه یا نه!! و وقتی ساده ترین کار یعنی شعار دادن رو ما تبدیل به سکوت می کنیم پس حتما شکستن در و پنجره ی خونه مردم و آتیش زدن بانک و له کردن ملت با ماشین پلیس هم تو کارمون نیس!!!
    البته همه ی اینها به این شرطه که اگه با این طرح موافقت شد از الان این موضوع رو توی همه ی تبلیغاتمون از پوسترها تا اطلاعیه ها تا دیوارنویسی و اسکناس نویسی بیاریم. میتونین این پیشنهاد رو به بحث بذارین.

    برای تاکید بر این پیشنهاد بخوانیم قسمتی از مقاله "شکست ترس"- حسین موسوی

    آنروز به دليل سنت سي ساله تظاهرات حكومتي در ميدان آزادي ، نمي توان راه مردم را در مسير رفتن به ميدان آزادي بست يا به بخاطر حركتشان به سمت ميدان به آنها حمله كرد. كافيست سبزها پيش از رسيدن به ميدان و در خيابانهاي اطراف شعار ندهند و آرام به سمت ميدان حركت كنند. وقتي در مقاياس بزرگ در ميدان جمع شدند، يا حتي در لحظه شروع سخنراني رئيس دولت كودتا، مي توان اعتراض را آغاز كرد. در اين فضا با توجه به حضور تشريفاتي نمايندگان سفارتخانه ها و خبرنگاران رسانه هاي خارجي كه نمي توان آنها را از حضور در جشن سالگرد انقلاب منع كرد، اعمال خشونت عريان جهت سركوب سبزهاي معترض بيش از پيش سخت خواهد بود.

    بازهم تكرار مي كنم: هر گونه شعار دادن در طول خيابانهاي انقلاب و آزادي پيش از رسيدن به ميدان آزادي يا تجمع اوليه با نشانه هاي سبز در جايي مثل ميدان امام حسين و سپس حركت به سمت ميدان آزادي اشتباه خواهد بود زيرا به سركوبگران اين امكان را مي دهد كه با سبزها قبل از رسيدن شان به ميدان آزادي درگير شده و با مشغول كردنشان به جنگ و گريز در جايي بجز ميدان آزادي مراسم حكومتي را در ميدان برگذار كنند. شبيه كاري كه در 13 آبان انجام دادند و با درگير شدن با سبزها در ميدان هفت تير و خيابانهاي اطراف آن، با فراغ بال مراسم حكومتي را در جلوي سفارت سابق آمريكا برگذار كردند

    پاسخحذف
  5. عجب! پس بعد از حداقل 30 سال نکبت و توسری خوردن ابن بهترین تفسیری هست که از اوضاع می شود کرد.

    و اینکه اسم این رو فقط یک بحران گذاشتن چیزی و موسوی ودیگران را رهبر جنبش سبز کردن و کسانی مثل رضایی را در جناح مبا نه رو چپاندن!

    وای به حال ملتی که به توسری خوردن عادت کند.

    پاسخحذف
  6. به نظر من کوتاه آمدن دولت کودتا در برنامه های تلویزیونی برای ترغیب مردم به همین چیزهاست، یعنی فعلا به آقا چیزی نگید تا ما دوباره تجدید قوا کنیم و پدر همه مردم رو دربیاریم.
    دوست عزیز، همه کسانی که یک پیراهن در عالم سیاست پاره کردن می گن وقتی کودتاچیها حداقلها رو پذیرفتند تازه باید رفت سراغ پله های بعدی.
    شما هنوز حداقلها پذیرفته نشدند دارید پیشنهاد آشتی میدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
    فکر می کنم بد نیست یک بار اخبار ایران رو در 7-8 ماه گذشته یه مرور کوتاه بکنید که چی شد چکار کردیم و چکار کردند و قراره به کجا برسیم!!!! راستی فیلم شهادت چند تا از هموطنان عزیزمون که خیلی خیلی خیلی مظلومانه و قبل از اینکه شعاری علیه رهبر عزیزتون داده بشه به شهادت رسیدند رو حتما ببینید

    پاسخحذف
  7. ما به شدت مخالف پیشنهاد شما هستیم.این در واقع پذیرش تلویحی ولایت فقیه است. لطفا کمی بیشتر بیاندیشید.هدف ما سرنگونی رژیم اسلامی و برفراری دموکراسی است.
    مرگ بر ولایت فقیه

    پاسخحذف
  8. شک ندارم که شما هم از عوامل کودتا هستید...
    مگر می شود خونهای ریخته شده نداها و سهراب ها را فراموش کرد؟؟؟
    ننگ بر حکومت اسلامی
    ننگ بر خامنه ای

    پاسخحذف
  9. کاملا موافقم تندروی همیشه شکست می خوره

    پاسخحذف
  10. مزدور کسی نظر تو رو نخواست

    پاسخحذف